Om mig

Mitt foto
Jag mitt i livet med tankar om att skriva mycket detta år. Det bästa skrivår som jag har haft. Jag har ju min mac jag har ju mitt rum, mitt kaffe och tid, det har ju alla lika mycket av. Så varför skulle inte jag...

onsdag 27 januari 2010

Skrivpuff Om att vara insnöad

Att bli rik.
Han var helt besatt av tanken att en dag vara rik. Inga problem med att gör exakt vad som föll honom in. Han lekte med tanken så fort han inte var tvingad till att göra något. Som att jobba, ta hand sina barn eller umgås med sin fru.
Han hade insett efter att fler än frun hade sagt att det låg något sjukligt i hans drömmar om att bli rik.
Du är ju helt insnöad på pengar hade flera sagt.
Går du inte till överdrift nu? Sa några.
Svärfar som var lite mer målande i sitt språk sa att han var lika insnöad på tanken som en ungmö att bli gift. När han sa det om ungmön som han gärna använde hade gubben för vana att klia sig ofräscht i skrevet.
Han sa det säker för att få krafsa fram lite självförtroende tänkte mannen och log med lätt avsmak efter tanken på sin svärfar.
Nä, 108 miljoner, eller varför inte 120. Men om man ändå är inne och verkligen vinner då kan det bli mer. Man kanske ska förska resa lite och spela i England, tänk då vinner man ju i pund.
Han insåg att benen började domna, då var det dags.
Vred sig lite för att dra fram några decimeter toalettpapper. Rullen fortsatte att snurra och en lång reva av toalettpapper vajade lätt av rörelsen i luften när han sen lyfte sin generösa bakdel från klosetten.
137 miljoner, sa han rakt ut i luften.
Jävlarimig att de ska bli mina.
Han tryckte ner spolknappen och kände sig nöjd.
Insnöat nöjd.

1 kommentar:

  1. Kul vinkling på insnöad-temat. Det är nog många som är besatta av att bli rika. Jag blir lite nyfiken på om han bara drömmer eller om han har blivit en spelmissbrukare.

    En detalj, jag skulle vilja att det stod miljoner i plural. Men jag är inte 100 på vad som är rätt och fel i räknetalsskriften.

    SvaraRadera