Om mig

Mitt foto
Jag mitt i livet med tankar om att skriva mycket detta år. Det bästa skrivår som jag har haft. Jag har ju min mac jag har ju mitt rum, mitt kaffe och tid, det har ju alla lika mycket av. Så varför skulle inte jag...

söndag 10 januari 2010

Skrivpuff Friska tag



Att starta är det bästa som finns, det innebär att det är helt nytt. Det finns inget svar när något startar. Det är då som man bara gör rätt, ingen kan slå dig på fingrarna bara för att du startat att göra något.
Visst när det blir tydligt för din omgivninga att du påbörjat att baka bröd mitt i natten eller börjar sjunga på bussen så visst kommer det protester. Men redan i ditt huvud kan du starta så mycket och verkligen njuta a din egen energi.
Innan du själv börjar hårt som en skarprättare att hugga i dina egna suveräna ideer.
Tänk om du bara vågade starta 10% fler än du gör.
Tänk vad fantastiskt det skulle bli.
För du har ju redan dissat så mycket så inte kan de lilla extra kunna om möjligt ens bli fel.
Så precis som den lilla krabaten som ett nyfött litet djur utforskar den nya världen, precis så bör vi alla leva. Oavsätt ålder eller erfarenhet.
För vem kan säga att jag vet allt, jag har testat allt och alla nystarter är bara torftiga kopior på redan misslyckade ansträngningar.
Nä, fram för mer start, det är ju ändå det roligaste...

1 kommentar:

  1. Det var en härlig vinkling på nystart. Visst håller jag med om att alla nya starter är roliga.

    kram

    SvaraRadera