Om mig

Mitt foto
Jag mitt i livet med tankar om att skriva mycket detta år. Det bästa skrivår som jag har haft. Jag har ju min mac jag har ju mitt rum, mitt kaffe och tid, det har ju alla lika mycket av. Så varför skulle inte jag...

måndag 28 december 2009

Skrivpuff Om att behöva


Jag hör att jag pratar och jag ser att de som borde lyssna inte hör.
Vad är det jag säger? Vet inte, men jag låter. Det är kanske det som händer. Jag har behov av att låta. Jag vill att ni ska lyssna, jag vill att ni ska fråga, spinna vidare på det jag säger.
Men ni orkar inte.
Ni har försökt, ja jag vet.
I alla år har ni förskt, men nu orkar ni inte längre.
Varför låter ni mig fortsätta att låta då?
Vänlighet, kärlek eller rädsla.
Oklart eller är det kanske ganska klart om jag stannar upp och verkligen låter tyssnaden tala en stund.
Vad är jag rädd för, för visst är jag rädd, rädd att inte vara behövd att känna att jag inte mer behöver.
Kan jag bara vara och se vad som händer, kan jag behöva tystnaden?

1 kommentar: