Om mig

Mitt foto
Jag mitt i livet med tankar om att skriva mycket detta år. Det bästa skrivår som jag har haft. Jag har ju min mac jag har ju mitt rum, mitt kaffe och tid, det har ju alla lika mycket av. Så varför skulle inte jag...

lördag 26 december 2009

Kaninmamma


Att vara en kaninmama på två ben är lite körigt. Det är helt fel årstid det är helt fel temperaturer ute. Att de bara kunde göra så mot mig. Gå och para sig mitt i vintern utan att fråga och utan att fatta att de blir problem.
Jag tror att det blev tre ungar, mem är inte säker.
En dog, på lite äckligt sätt, hemligt för alla utom mammorna.
Nu återstår en eller två vet inte.
Om några dagar är det minus 17 och det kommer inte att fungera.
Så ja vi ska ta in mamman och de ungar som är kvar och låta dem bo i garaget.
Vi får hoppas att det funkar att flytta dem utan problem. Mamman är lite för ung för att fatta vad som händer så det gäller att vi kollar dem noga hela tiden.
Av någon andledning så bryr jag mig väldigt mycket och vill dem så väl.
Hum, ålders tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar